Chcesz kupić e bike? Sprawdź, co musisz wiedzieć przed zakupem

Choć pierwszy prototyp e bike’a pojawił się w 1895 roku, gdy Odgen Bolton Junior umieścił w rowerze silnik elektryczny, to dopiero pod koniec XX wieku model zaczął zdobywać zwolenników. Jeśli Ty również chcesz dołączyć do grona osób, które mają własny e-rower, przeczytaj koniecznie nasz tekst. Podamy w nim najważniejsze kwestie, o których warto wiedzieć przed zakupem.

Wzrost popularności e bike’a

Jeśli chodzi o sprzedaż rowerów elektrycznych, to liderem są Chiny, w których ponad 120 milionów użytkowników wybrało ten środek transportu. Jak podają dane, w samym 2006 roku sprzedano 18 milionów rowerów, a z każdym rokiem sprzedaż zaczęła wzrastać i to też w innych państwach. Chętnie e-rowery kupują mieszkańcy Indii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Niemiec, Szwajcarii i, oczywiście, Holandii, która jest najbardziej znanych rowerowym krajem.

Dynamiczny wzrost zainteresowania rowerami elektrycznymi widać też w ogólnej sprzedaży. W 2007 roku w Europie sprzedano około 200 tysięcy sztuk, dwa lata później liczba wzrosła do 500 tysięcy sztuk, a w 2019 roku wynosiła 700 tysięcy.

Na jakiej zasadzie działa rower elektryczny?

E bike wyposażony jest w silnik elektryczny, baterię oraz sterownik z wyświetlaczem, który nadzoruje pracę silnika. Warto jednak tutaj podkreślić, że wbrew pozorom rower wspomaga proces pedałowania, ale nie jeździ sam i nadal trzeba włożyć wysiłek w jazdę, choć jest ona zdecydowanie mniejsza niż w przypadku tradycyjnego modelu.

Na rynku znajdziesz dwa modele e-rowerów: w wersji z silnikiem szczotkowym i bezszczotkowym. Ta pierwsza wersja jest tańsza, ale za to ma mniejszą wydajność. W przypadku wersji z silnikiem bezszczotkowym sytuacja prezentuje się na odwrót.

3 sposoby montażu silnika

Silnik elektryczny można zamontować na 3 sposoby – z tyłu, na środku lub z przodu roweru. To, którą wersję wybierzemy, wpływa na jakość jazdy. Jeśli zamontujemy go z tyłu, to minimalizujemy ryzyko poślizgu na drodze, ponieważ moc jest bezpośrednio przekazywana na tylne koło. To dobry wariant, jeśli jedziemy mokrą nawierzchnią i po bezdrożach.

Z kolei silnik na środku roweru wyróżnia się tym, że potrafi się dostosować do momentu obrotowego do pracy tylnego koła. Dzięki temu łatwiej wjechać na strome zbocze w porównaniu z pozostałymi modelami.

Silnik zamontowany na przodzie pozwala rozłożyć masę całego modelu. Jego budowa jest prostsza, a co za tym idzie, łatwiej go konserwować.

Chcesz wiedzieć więcej? A może chcesz sprawdzić dostępne modele? Sprawdź Energy Bike – https://energy-bike.pl/ – u nich kupisz e bike.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *